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The Airline Industry: Risk Management and CO2 Emissions

  • Within this thesis the hedging behaviour of airlines from 2005 to 2019 is analysed by using an unbalanced panel dataset consisting of a total of 78 airlines from 39 countries. The focus of the analysis is on financial and operational hedging as well as the influence of both on CO2 emissions and the development of emitted CO2 emissions. For the analysis Probit models with random effects and OLS models with fixed effects were used. The results regarding the relationship between leverage and financial hedging indicate a negative relationship between everage and financial fuel hedging and a non-linear convex relationship for highly leveraged airlines, which is contrary to the theory of financial distress. In addition, the study provides evidence that airlines using other types of derivatives, such as interest rate derivatives, engage in more fuel hedging. In terms of operational hedging, the analysis suggests that operating a diversified fleet is a complement to, rather than a substitute for, financial hedging. With regard to alliance membership, the results do not show that alliance membership is a substitute for financial hedging, as members of alliances are more likely to engage in hedging transactions and to a greater extent. The analysis shows that the relative CO2 emissions fall in the period under review, but this does not apply to the absolute amount. No general statement can be made about the influence of financial and operational hedging on CO2 emissions, as the results are mixed.
  • In dieser Arbeit wird das Absicherungsverhalten von Fluggesellschaften von 2005 bis 2019 anhand eines unausgewogenen Paneldatensatzes analysiert, der insgesamt 78 Fluggesellschaften aus 39 Ländern umfasst. Der Fokus der Analyse liegt auf finanzieller und operativer Absicherung sowie dem Einfluss beidiger auf den Austoß von CO2-Emissionen und die Entwicklung der emittierten CO2-Emissionen. Für die Analyse wurden Probit-Modelle mit Zufallseffekten und OLS-Modelle mit festen Effekten verwendet. Die Ergebnisse bezüglich der Beziehung zwischen Leverage und finanzieller Absicherung deuten auf eine negative Beziehung hin. Für Fluggesellschaften mit hohem Leverage deuten sie hingegen auf eine nicht-lineare konvexe Beziehung hin, was der Theorie der finanziellen Notlage widerspricht. Darüber hinaus liefern die Untersuchungen Belege dafür, dass Fluggesellschaften, die andere Arten von Derivaten, wie z.B. Zinsderivate, verwenden, mehr Treibstoffabsicherungen vornehmen. In Bezug auf die operative Absicherung deutet die Analyse darauf hin, dass der Betrieb einer diversifzierten Flotte mehr eine Ergänzung als ein Ersatz für die finanzielle Absicherung ist. In Bezug auf die Mitgliedschaft in einer Allianz zeigen die Ergebnisse nicht, dass die Mitgliedschaft in einer Allianz ein Ersatz für finanzielle Absicherung ist, da Mitglieder von Allianzen mit größerer Wahrscheinlichkeit und in größerem Umfang Absicherungsgeschäfte tätigen. Die Analyse zeigt, dass die relativen CO2-Emissionen im Berichtszeitraum gesunken sind, dies gilt jedoch nicht für die absolute Menge. Über den Einfluss von finanzieller und operativer Absicherung auf die CO2-Emissionen kann keine allgemeine Aussage getroffen werden, da die Ergebnisse uneinheitlich sind.

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Metadaten
Author:Annika FlickGND
URN:urn:nbn:de:hbz:385-1-25396
DOI:https://doi.org/10.25353/ubtr-33ca-d450-149c
Document Type:Doctoral Thesis
Language:English
Date of completion:2025/07/14
Publishing institution:Universität Trier
Granting institution:Universität Trier, Fachbereich 4
Date of final exam:2025/06/17
Release Date:2025/07/17
GND Keyword:LuftverkehrsgesellschaftGND; HedgingGND; KohlendioxidemissionGND; RisikomanagementGND; DatenanalyseGND
Number of pages:XV, 318
First page:I
Last page:318
Licence (German):License LogoInCopyright: Urheberrechtsschutz

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