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Effective Elements on E-Marketing strategy in Tourism Industry (Case study: Airlines, Tour Operator and Chain Hotels in Germany and Iran)

Wirksame Bestandteile der Vorgehensweise beim e-Marketing (E-Marketingstrategie) in der Tourismusbranche (Fallbeispiel: Fluglinien, Reiseveranstalter, Hotelketten in Deutschland und Iran)

  • This dissertation focuses on e-marketing strategy's effective elements in tourism industry. As case study, research focus is on Airlines, tour operator, chain hotels in Iran and Germany. It aims to show various possibilities to enhance the company- e-marketing strategy and successfully performance e-marketing strategies with recognition effective elements and their important during the strategy designing and implementation process. For the purpose of this research due to the nature of the research, Explanatory -exploratory-applicable; after studying and consulting, Delphi technique has been chosen. In results, we have some effective elements and their important according the Delphi and AHP method. For example between elements "Tourists' Needs, Experience and Expects" with the importance coefficient of %204 is the most remarkable elements and "Customer satisfactions' elements group" with average value 5.54 according the research results have more important than other groups.
  • Diese Doktorarbeit konzentriert sich auf die wirksamen Elemente der E-Marketingstrategie in der Tourismus-Industrie. Als Fallstudie ist Forschungsfokus auf Luftfahrtgesellschaften, Reiseveranstalter, Kettenhotels im Iran und Deutschland. Es hat zum Ziel, verschiedene Möglichkeiten zu zeigen, die E-Marketingstrategie der Gesellschaft und erfolgreich LeistungsE-Marketingstrategien mit der Anerkennung wirksame Elemente und ihr wichtiges während des Strategie-Entwerfen- und Durchführungsprozesses zu erhöhen. Zum Zweck dieser Forschung wegen der Natur der Forschung, Erklärend - forschungsanwendbar; nach dem Studieren und der Beratung ist Technik von Delphi gewählt worden. In Ergebnissen haben wir einige wirksame Elemente und ihr wichtiges gemäß der Methode von Delphi und AHP. Zum Beispiel zwischen Elementen "Die Bedürfnisse von Touristen, Erfahrung und Erwartet" mit dem Wichtigkeitskoeffizienten %204 ist die bemerkenswertesten Elemente, und "Kundenbefriedigungselement-Gruppe" mit dem durchschnittlichen Wert 5.54 gemäß den Forschungsergebnissen hat wichtiger als andere Gruppen.

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Metadaten
Author:Seyed Siamak Mousavi
URN:urn:nbn:de:hbz:385-7673
DOI:https://doi.org/10.25353/ubtr-xxxx-a789-7f0f
Advisor:Andreas Kagermeier
Document Type:Doctoral Thesis
Language:English
Date of completion:2012/07/20
Publishing institution:Universität Trier
Granting institution:Universität Trier, Fachbereich 6
Date of final exam:2012/07/02
Release Date:2012/07/20
Tag:Airline; Chain Hotel; Touroperator
E-marketing; Germany; Iran; Strategy; Tourism
GND Keyword:Deutschland; Iran; Marketing; Strategie; Tourismus
Institutes:Fachbereich 6 / Raum- und Umweltwissenschaften
Dewey Decimal Classification:9 Geschichte und Geografie / 91 Geografie, Reisen / 910 Geografie, Reisen

$Rev: 13581 $