Das Suchergebnis hat sich seit Ihrer Suchanfrage verändert. Eventuell werden Dokumente in anderer Reihenfolge angezeigt.
  • Treffer 6 von 30
Zurück zur Trefferliste

Changes in age stereotypes in adolescent and older participants of an intergenerational encounter program

  • This intervention study explored the effects of a newly developed intergenerational encounter program on cross-generational age stereotyping (CGAS). Based on a biographical-narrative approach, participants (secondary school students and nursing home residents) were invited to share ideas about existential questions of life (e.g., about one’s core experiences, future plans, and personal values). Therefore, the dyadic Life Story Interview (LSI) had been translated into a group format (the Life Story Encounter Program, LSEP), consisting of 10 90-min sessions. Analyses verified that LSEP participants of both generations showed more favorable CGAS immediately after, but also 3 months after the program end. Such change in CGAS was absent in a control group (no LSEP participation). The LSEP-driven short- and long-term effects on CGAS could be partially explained by two program benefits, the feeling of comfort with and the experience of learning from the other generation.

Volltext Dateien herunterladen

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Teilen auf Twitter Suche bei Google Scholar
Metadaten
Verfasserangaben:Dirk Kranz, Nicole Maria Thomas, Jan Hofer
URN:urn:nbn:de:hbz:385-1-18106
DOI:https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.658797
Titel des übergeordneten Werkes (Englisch):Frontiers in Psychology
Verlag:Frontiers Media S.A.
Verlagsort:Lausanne
Dokumentart:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Datum der Fertigstellung:16.04.2021
Datum der Veröffentlichung:16.04.2021
Veröffentlichende Institution:Universität Trier
Beteiligte Körperschaft:The publication was funded by the Open Access Fund of Universität Trier and the German Research Foundation (DFG)
Datum der Freischaltung:14.03.2022
Freies Schlagwort / Tag:adolescents; age stereotypes; evaluation; intergenerational programs; older adults
GND-Schlagwort:Alter; Erzählung; Generationsbeziehung; Jugend; Leben; Programm; Stereotyp; Wandel
Jahrgang:2021
Ausgabe / Heft:Band 12
Seitenzahl:15
Institute:Fachbereich 1 / Psychologie
DDC-Klassifikation:1 Philosophie und Psychologie / 15 Psychologie / 150 Psychologie
Lizenz (Deutsch):License LogoCC BY: Creative-Commons-Lizenz 4.0 International

$Rev: 13581 $